השר שטייניץ: "אני לא רואה את עצמי כדיין למרות שהגר"ע יוסף כתב עלי 'הרב'

דוד לזר No Comments on השר שטייניץ: "אני לא רואה את עצמי כדיין למרות שהגר"ע יוסף כתב עלי 'הרב'
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, יובל שטייניץ התייחס הערב (ראשון) ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' – למתח העולה בימים אלו בין הנשיא האמריקאי ברק אובמה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי  "היו ויכוחים ומתיחויות גם בעבר, אני זוכר כשהנשיא האמריקאי לשעבר רונלד רייגן הפסיק הספקה של מטוסי קרב לישראל בגלל ויכוח שלו עם ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין".

השר שטייניץ הוסיף ואמר כי "אני יכול לבשר לך כי השתתפתי היום בפגישה יחד עם ראש הממשלה נתניהו עם 22 חברי קונגרס דמוקרטים מהמפלגה של הנשיא אובמה, והייתה פגישה מאוד טובה ונתניהו ואני ענינו על כל השאלות שנשאלו".

"נכון שישראל נשארה קצת לבד, ומנגד רוב העולם מוחה כפים ועונה אמן, אבל אתה מכיר את האגדה שהמלך הוא עירום, זה התפקיד שלנו לזעוק על הסכם הגרעין עם איראן שהוא הסכם עירום מלא בפרצות, וגם בארה"ב מעריכים את העובדה שישראל עומדת על דעתה בענין ההסכם".

שטייניץ נשאל על העובדה שנראה כי בקדנציה הזו נתניהו מאשר קצבאות ילדים וזקנה מעבר למה שהוא אישר בעבר, "אני חושב שאתה טועה לחלוטין", ענה השר, "בתקופתי כשר האוצר קצבאות הילדים והזקנה היו יותר גדולים, זה טוב שיש קצבאות, אבל צריך גם לראות שהמשק צומח כי הצמיחה תביא הכנסות למדינה".

לדבריו של שר האנרגיה, "אני מקווה שהתקציב יעבור בלי מע"מ 0, כי צריך לעזור למי שאין לו ולא לעזור בדרך לעשירים ולמיליונרים והנושא הוא מאוד בעייתי מבחינת גביית מיסים".

על הרפורמות במשרדו אמר השר כי "משרד האנרגיה קיבל הרבה תקציבים, הרבה רפורמות מתוכננות, הראשונה, מאות מפעלים יחוברו לרשת הגז, בעוד כחצי שנה בזריזות ובמהירות, עוד רפורמה ברשות החשמל ומנהל החשמל שרבו עד היום ושיתקו אחד השני, כעת הפכנו אותם לגוף אחד. צריך שיהיו מדיניות אחת ולא שכל רגולטור סוחב למקום אחר".

על מתווה הגז אמר השר, "גם בעבר חשבתי שצריך לקחת מאות מיליארדי שקלים מהטייקונים לתושבי ואזרחי ישראל אבל תמיד חשבתי שצריך לפתח את שדות הגז כי מאות המיליארדי שקלים לא יגיעו ככה לאזרחים", לדבריו, "כשראיתי שאת לוויתן גילו לפני 5 שנים וטרם החלו לפתח אותו אמרתי לעצמי צריך לחתוך וצריך מדיניות, אם לא זו מדינת חלם עם הצעות טיפשיות שלא יאפשרו לאף חברה לפתח את שדות הגז".

על התנהלותו העתידנית בוועדה למינוי דיינים אמר שטייניץ כי "לא התחלנו לעבוד, אני לא רואה את עצמי כדיין מומחה למרות שאני ד"ר לפילוסופיה ולמרות שהרב עובדיה יוסף כתב לי בהקדשה על ספר שלו 'הרב יובל שטייניץ'. אני מעריך את הרבנות והיהדות, הרבנים ממלאים תפקיד מאוד חשוב בחברה שלנו וחלק מהם הם אנשי רוח מהמעלה הראשונה".

"יש פרמטר עיקרי אחד לבחירות דיינים, אנחנו רוצים דיינים איכותיים וטובים עם רמה והשכלה, שמבינים את גודל האחריות שיודעים שצריך לדאוג לעם ישראל ולפסוק הלכה בשכל וביושר. דיינים חמים עם רמה אישית גבוהה, הבנה אמתית שתזרום עם ההווי שלנו – יהדות מצד אחד וחברה מודרנית ומגוונת מצד שני. דיינים שיתנו שירות לכל הקבוצות השונות באוכלוסייה".



0 תגובות